Departementets organisation

Skatteministeriets departement varetager en lang række opgaver indenfor bl.a. lovgivning, ministerbetjening og koncernstyring. Her på siden kan du læse mere om departementets organisering.

Nedenfor kan du se departementets organisationsdiagram. 

Du kan klikke på organisationsdiagrammet for at se det i en større version.

Departementets afdelinger

Skatteministeriets departement er delt i tre afdelinger. Afdelingerne varetager henholdsvis lovgivning, politik og samfundsøkonomi, koncernstyring og udvikling samt kommunikation og ledelsesbetjening. Læs mere om de tre afdelinger nedenfor.

Lovgivning og Økonomi

Består af fagkontorer for lovområderne og et tværgående kontor vedrørende økonomi og politik. Kontorerne beskæftiger sig bl.a. med lovforslag, lovændringer og økonomiske beregninger af de samfundsmæssige konsekvenser ved ændrede skatteregler.

Koncernstyring

Består af kontorer, der har til opgave at udvikle og føre tilsyn med koncernens forretning, økonomi, organisering og lokalisering. De primære fokusområder er mål og resultatstyring, budgetopfølgning, finanslov og strategisk HR samt forretningsstrategi og IT-strategi.

Stab og Kommunikation

Stab og Kommunikation har til opgave at sikre den tværgående koordinering af opgavevaretagelse i departementet. Afdelingen beskæftiger sig bl.a. med minister- og ledelsesbetjening, politisk kommunikation, presse og koncernkommunikation.